تحویل خانه ی عزت الله انتظامی به شهرداری

ارائه مطالب در مورد هر موضوعي

تبلیغات در سایت ما
تبلیغات در سایت ما تبلیغات در سایت ما

تبلیغات سایت

تحویل خانه ی عزت الله انتظامی به شهرداری

پس از گذشت نزدیك به یك سال از طرح موضوع تبدیل خانه ی قدیمی عزت الله انتظامی به موزه، كار واگذاری آن به شهرداری نهایی شد.

پس از گذشت نزدیك به یك سال از طرح موضوع تبدیل خانه ی قدیمی عزت الله انتظامی به موزه، كار واگذاری آن به شهرداری نهایی شد.

انتظامی با تایید این مطلب گفت: خانه برای تبدیل شدن به موزه به شهرداری «شمیران» تحویل داده شد.

شهریور ماه سال گذشته بود كه آقای بازیگر از تبدیل خانه اش به خانه موزه خبر داد و اعلام كرد:« برای اولین بار است كه در هنر و سینما چنین اتفاقی می افتد و خانه شخصی كه در هنر فعال بوده تبدیل به موزه می شود.»

عزت اله انتظامی اواخر شهریور ماه به همراه عكاس و خبرنگار ایسنا در این خانه كه بیش از ۵۰ سال قدمت دارد حضور پیدا كرد و توضیحاتی را ارائه كرد.

آقای بازیگر سینما گفته بود: « خانه كوچكی حدود ۱۰۰ متر در یوسف آباد داشتم كه آنجا را در سال ۴۹ به مبلغ ۳۷ هزار تومان فروختم و با كمك وام بانكی این خانه را در قیطریه ۳۱۵ هزار تومان خریدم كه تا سال ۵۷ قسط های آن را پس دادم.»

انتظامی یادآور شده بود:« همزمان با اكران فیلم «گاو» به این خانه كه ۴۵۱ و نیم متر متراژ دارد نقل مكان كردیم و سایر فیلم هایی كه بازی كردم صحبت های اولیه اش در همین حیاط شده است. افرادی چون علی حاتمی، ناصر تقوایی، داریوش مهرجویی و بهمن فرمان آرا به اینجا آمدند و با هم صحبت كردیم.»

وی گفته بود: « من در این خانه خاطرات زیادی دارم و دوست ندارم از بین برود. می توانم اینجا را به قیمت زیادی بفروشم و یا اگر پنج طبقه ساخته شود پنج واحد ۱۵۰ ۱۶۰ متری به من می دهند. اما دوست ندارم این اتفاق بی افتد.»

این هنرمند یادآور شده بود:« بچه هایم هم احتیاجی ندارند و این خانه و وسایلش با موزه شدن ماندگار خواهد شد و در نبودم می تواند یادگاری باشد.»

انتظامی با اشاره به خانه موزه های شهید مطهری و شریعتی گفته بود:« من این خانه ها را دیده ام. اما اینجا با توجه به وسایل و عكس های زیاد و قدیمی كه موجود است، می تواند بسیار غنی باشد. چیزهایی در اینجا است كه در هیچ كجا نیست، مانند بروشورهایی از هنرهای دراماتیك كه به تاریخچه این هنرها می پردازد و بسیار ارزشمند است. ضمن این كه خیلی ها این كار من را پسندیدند.»

۱۰ بهمن ماه انتظامی از آغاز تغییر و تحولات در این خانه خبر داد و توضیح داد: « وسایل خانه به انبار خانه هنرمندان منتقل شده و قرار است با كمك بهروز غریب پور فضاسازی لازم انجام شود و یك طبقه هم روی خانه احداث و تبدیل به سالن نمایش شود. خانه، تحویل شهرداری شمیران، آقای مهندس جاوید می شود تا كارهای نهایی انجام شود.»

اما زمان تغیر و تحولات به طول انجامید و تا سال جدید ادامه داشت و در ویژه برنامه نوروزی تلویزیون هم آقای بازیگر در مستندی درباره خانه اش توضیح داد و خواستار روشن شدن تكلیف آن شد.

و باید منتظر ماند تا ببینیم چه وقت درب خانه شماره ۲۸ كوچه شهید احمدی قیطریه به عنوان خانه موزه عزت الله انتظامی به روی مردم و علاقمندان آقای بازیگر سینمای ایران باز می شود.

انتظامی در خصوص خانه موزه اش برای ایسنا نوشت:« خوشحال هستم كه در تمام مدت ۴۰ سال كه با خانواده ام اینجا زندگی می كردم فقط به كارهای فرهنگی و هنری (سینما و تئاتر) پرداخته ام. آرزو داشتم برای موزه شخصی و فعالیت های هنری اختصاص پیدا كند. به امید خدا انشا اله».




مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: